בלוג RGB

כל מה שמעניין בעולם המותגים

  • הרשמה לרשימת תפוצה

  • כוחו של מסר חיובי

    בשנה האחרונה נאכף חוק האוסר על רשתות השיווק לחלק שקיות ניילון בחינם ובכך להפחית את השימוש בשקיות המזהמות את הסביבה. עבור הסביבה, זהו צעד מבורך. עבור הצרכנים, קיים קושי בהטמעת ההרגל החדש. האיסור על שקיות הפלסטיק עלול לייצר אנטגוניזם בקרב הצרכנים, שעד כה זכו בשירות מסוים בחינם ועתה הוא הפך ל'קנס'. ברור שצריך לחנך מחדש את הציבור ולהעלות את המודעות לחשיבות השימוש בשקיות רב פעמיות. יצירת מדיניות של איסור עלולה לגרום להתנגדות מצד הציבור למהלך חיובי ביסודו ואף לפגוע בסיכויי הצלחתו.

    אז איך בכל זאת אפשר להצליח?

    התשובה טמונה ביצירת מסר חיובי בניגוד למסר של איסור ובהסתכלות על הנושא מזווית קצת אחרת, כזו שלא נהגנו להסתכל דרכה עד היום. בארה״ב התנהל קמפיין גדול למחזור חומרים שונים תחת הסיסמא ׳I want to be recycled׳. הקמפיין מעביר את זווית הראייה אודות המחזור לאשפה עצמה. כן, גם הזבל שלנו רוצה להשתדרג ולהיות משהו אחר, טוב יותר. הפחית רוצה להפוך להיות אופניים, בקבוק הפלסטיק רוצה להיות ספסל גינה והקרטון החום רוצה להיות קופסת דגני בוקר. לכולם יש שאיפה להיות גירסה טובה יותר של עצמם וגם אנחנו נהיה כאלה, אם רק נמחזר. כמה פשוט וכל כך חכם!

    קמפיין ׳I want to be recycled׳ הופיע על אלפי תחנות אוטובוס, על משאיות זבל, בעתונות וברשת. באתר האינטרנט הרשמי של הקמפיין, מעלים גולשים תמונות של מוצרים שהם מחזרו והפכו למוצרים חדשים וטובים יותר וכך גם נוצרת מעורבות גדולה יותר. 

     

    אין ספק שנוצרת כאן חוויה חיובית בקרב הציבור, שרק מעודדת אותו למחזר ולתרום לשיפור איכות הסביבה. ועכשיו, מי בכלל צריך חוק שיכפה עליו למחזר…


רוצים לשאול שאלה או להתייעץ, כתבו לנו ונשמח לענות
מטעמי בטיחות, יש להזין קוד אימות מטה:
שלח