בלוג RGB

כל מה שמעניין בעולם המותגים

  • הרשמה לרשימת תפוצה

  • כך תבנו אתר

    לחברה שלכם יש לוגו נפלא, שפה גרפית מהוקצעת וכרטיס ביקור מהודר. עכשיו אתם ניגשים למשימה החשובה ביותר - בניית אתר אינטרנט תדמיתי ו/או מסחרי לעסק שלכם. האפשרויות כמעט אינסופיות, אז מאיפה מתחילים ועל מה חשוב לשים את הדגש? עשינו עבורכם קצת סדר בכל הבלאגן - והרי לכם עשרת הדברים החשובים בבניית אתר אינטרנט לעסק:

    1. הכל מתחיל באסטרטגיה:
    אתר אינטרנט טוב מתחיל באסטרטגייה שיווקית נכונה. שאלו את עצמכם מיהו קהל היעד שלכם? ומהו הצורך עליו המוצר או השירות שלכם עונה?. ברגע שתגדירו נכון את הצורך ואת המענה יהיה לכם הרבה יותר קל ׳לשכנע׳ את קהל היעד שלכם שהוא זקוק רק לכם. הגדירו את החזון שלכם - איזה ערך תרצו להגשים ומהן המשימות שעומדות לפניכם לצורך הגשמת חזון זה? . לאחר מכן כתבו את רשימת הערכים עליהם בנוי העסק שלכם. ערכים אלו ישמשו אתכם בעתיד בהגדרת כל משימה.

    2. תחרות חופשית:
    סקר מתחרים יעזור לכם להגדיר מהו הבידול שלכם (מחיר, שירות, איכות, חדשנות). בדקו מיהם המתחרים הפוטנציאליים שלכם וכיצד הם מציגים את עצמם. כך תוכלו לקבל רעיונות כיצד להציג את עצמכם בשונה מהם. הבידול יכול להיות גם ערך רגשי. לדוגמא - חברת השקעות שתציג את עצמה כחברה משפחתית ותיקה שדואגת לבטחון של לקוחותיה כאילו היו חלק מהמשפחה.

    3. אפיון אתר - עסק למקצוענים:
    עכשיו מתחיל התכל׳ס ואולי החלק החשוב ביותר בתהליך בניית האתר - שלב האפיון. בשלב זה יש להגדיר בצורה המדוייקת ביותר את המאפיינים של כל דף באתר שלכם - מה תהיה חלוקת הדפים באתר, אילו כפתורים יפעילו קישורים ומהו גודל התמונות ביחס לטקסט. האם האתר יהיה דף ארוך שנגלל כלפי מטה או דפים קצרים, האם יש לשלב באתר סרטוני וידאו, קישורים לאתרים חיצוניים ואם כן איפה למקם קישורים אלה, בכל אופן חשוב תמיד שהאתר יהיה רספונסיבי (מותאם לסלולר וטאבלט). את אפיון האתר מסכמים במסמך שנקרא ׳מסמך אפיון׳. זהו למעשה תרשים הזרימה של האתר איתו יעבוד בשלב הבא מעצב האתר והמתכנת.

    4. חוויית המשתמש - כיף לגלוש באתר שלך:
    בוודאי שמעתם כבר את המושג ׳חוויית המשתמש׳ או באנגלית UX - User Experience. התאוריה אומרת שחוויית הגלישה באתר משפיעה רבות על אופן הצריכה שלנו, כך לדוגמא אתר שמייצר חוויית שימוש אינטואיטיבית, חדשנית ודינמית יגרה את המשתמש לצרוך את המוצר / השירות, בעוד שאתר בעל חזות מיושנת וטקסטים ארוכים, אשר לא יוצר אינטרקציה עם המשתמש לעיתים יכול ליצור רושם של מותג לא מקצועי ומיושן.

    5. כוחה של מילה:
    אז הבנו שאתר טוב יהיה מאופין כהלכה, ייצור בידול למותג ויגרום למשתמש ליהנות מהגלישה בו, אבל מה עם התוכן? כ 80% מתכולת האתר מהוות המילים. לכל מילה הכתובה באתר יש משמעות כפולה - האחת היא משמעות הטקסט ועד כמה הוא מתאר נכונה את האסטרטגיה שלכם ומציג בצורה בהירה את הבידול שלכם אל מול המתחרים. המשמעות הנסתרת של המילים היא בכוחן להפעיל מניפולציה נכונה על מנועי החיפוש ובעיקר על גוגל. כידוע גוגל הוא מנוע חיפוש מתוחכם ביותר הפועל בעיקר על תוכן האתר, אבל כאשר הוא מזהה מניפולציה לא ׳כשרה׳ הוא מגיב בענישה! לדוגמא אם תוסיפו בתחתית הדף טקסט שבו מילה מסויימת חוזרת על עצמה הרבה פעמים ללא קשר תחבירי, גוגל יזהה זאת ויוריד את הדירוג שלכם בתוצאות החיפוש. היעזרו בכותבי תוכן איכותיים המתמקצעים בכתיבה לאתרי אינטרנט וכך תשיגו רווח כפול - גם תוכן מעניין ומדויק וגם שיפור בתוצאות החיפוש.

    6. לא כל הנוצץ זהב:
    עיצוב יפה הוא תנאי הכרחי לכל אתר אינטרנט. השפה הגרפית של המותג שלכם צריכה להשתקף לא רק בכרטיס הביקור או בברושור החברה אלא גם באתר. מעצב טוב ידע לעבד את אפיון האתר ו׳להפיח בו חיים׳ בעזרת תמונות מרהיבות, צבעים תואמים ושימוש בגופנים אופנתיים. אבל היזהרו! יותר מדי כפתורים מנצנצים ואלמנטים מעופפים עלולים לגרום ל׳סחרחורת׳ ולגולש שלכם לאבד עניין ולעזוב את האתר. קחו בחשבון שאנימציות פלאש למיניהן יצאו מהאופנה היות ולא ניתן לראות אותן כהלכה בסמארטפונים.

    7. להיות רספונסיבי או לא להיות:
    אתר רספונסיבי הוא אתר שמתאים את עצמו לגודל המסך של הגולש. לדוגמא אתר המוצג על מסך של 27 אינץ׳ יראה אחרת לחלוטין מאשר על מסך הסמארטפון. לאחרונה גוגל הודיעה על הורדת דירוג תוצאות החיפוש לאתרים שאינם רספונסיביים, לכן הדרישה הרווחת כיום היא לבנייה של אתרים רספונסיביים בלבד.

    8. שם טוב עדיף משמן טוב:
    בחירת שם דומיין קצר עד כמה שניתן וללא ׳מקפים׳ יכולה להועיל רבות לתוצאות החיפוש של האתר שלכם, אבל מציאת שם כזה הינה משימה מורכבת, משום שרב השמות הקצרים בסיומת דוט קום תפוסים. חברות סטארטאפ נוטות לבחור את שם המותג שלהן על סמך שם הדומיין שהצליחו לשים עליו את ידיהן. ניתן לחפש שמות דומיין פנויים באתרים כמו Godaddy. אם מצאתם שם דומיין קצר וקליט שימו עליו את ידיכם בהקדם. שמות טובים נתפסים מהר.

    9. אתר אינטרנט הוא ייצור חי:
    אל תשכחו שהאתר שלכם זקוק לטיפוח מתמיד. רצוי לעדכן את האתר על בסיס קבוע - להעלות פוסטים וכתבות, לחדש את התמונות באתר ולהעשיר את דף הלקוחות. דאגו שהמידע המצויין באתר יהיה רלוונטי ונכון (לדוגמא מחירים ומבצעים) ומדי פעם העלו לדף הפייסבוק העסקי פוסט הקשור בעדכון האתר עם קישור לאתר שלכם - כך תגדילו את התנועה באתר.

    10. מעקב צמוד:
    ואיך תדעו שהאתר עובד כפי שציפיתם? בקשו מהמתכנת לשתול באתר שלכם קוד לגוגל אנליטיקס. בעזרת הקוד גוגל יבצע מעקב צמוד על כל דפי האתר שלכם ואתם תוכלו לבדוק בכל נקודת זמן את נתוני הכניסה לאתר ועוד מדדים רבים ומגוונים אודות הרגלי הגלישה של הלקוחות שלכם. אם תגלו שפעולה מסויימת שביצעתם (למשל פרסום מבצע) הקפיצה את כמות הגולשים באתר, תדעו שנחלתם הצלחה ולהיפך - דף שזוכה לכניסות מועטות מדי סימן שאינו אטרקטיבי מספיק ויש לרענן אותו.

    לסיכום, בניית אתר אינטרנט לעסק שלכם יכולה להיות משימה מאתגרת ומורכבת, אשר לביצועה נדרשים מספר אנשי מקצוע - איש אסטרטגיה, מאפיין ומעצב אתרים, כותב תוכן וכמובן מתכנת.
    צריכים עזרה מקצועית בבניית האתר שלכם? צרו עמנו קשר ונשמח לסייע בכל אחד מהשלבים הללו.
     

רוצים לשאול שאלה או להתייעץ, כתבו לנו ונשמח לענות
מטעמי בטיחות, יש להזין קוד אימות מטה:
שלח