בלוג RGB

כל מה שמעניין בעולם המותגים

  • הרשמה לרשימת תפוצה

  • דמותו של ה'דמותג'

    משחר ההיסטוריה נוהרים בני אדם אחר מנהיגים אשר פסקו מלהיות אנשים פרטיים והפכו לסמל, שיש מאחוריו מערכת של ערכים וסמלים חזותיים. משה רבנו וסמל לוחות הברית, ישו הצלוב והנביא מוחמד רכוב על סוס הם דוגמאות לכך.

    בעולם רווי המותגים של היום משתמשים לא פעם בדמויות כדי למתג מוצר או שירות כלשהו ולתת להם מערכת ערכים המזוהה איתו. דמויות אלו נקראות ׳דמותג׳ - Brand Character. כך לדוגמא התינוק של במבה מייצג עולם ערכים של ילדות ותמימות, הכלבלב של נייר הטואלט לילי מייצג עולם מתוק של רכות והפרה של עלית מייצגת ערכים היסטוריים של החלב שבא מן הרפת והפך לשוקולד שנעים להתרפק עליו.

    אבל כמו משה, ישו ומוחמד סובבים אותנו אנשים אמיתיים שהפכו למותגים. הדמותג האנושי יהיה בד״כ הספורטאי האולטימטיבי, הפוליטיקאי המרדן שבכריזמה שלו הצליח לסחוף מליוני אנשים, המוסיקאי שהפך לכוכב רוק עולמי, או הדוגמנית שהפכה לסמל סקס. הדמותג האנושי מלווה במערכת של ערכים, דימויים ואסוסיאציות.

    ליידי גאגא - ככה בונים דמותג
    ליידי גאגא, הנערה הקתולית שגדלה בברוקלין וניגנה על פסנתר, הבינה שכדי לשרוד את עולם הפופ רווי המותגים, היא חייבת לבנות את עצמה כמותג אקסנטרי, שונה מכל מה שמוכר לנו. היא שינתה את שמה, אימצה לעצמה אופנת לבוש ייחודית וסגנון הופעות סנסציוני וכמובן שמרה על עקביות. התוצאות לא אחרו לבוא, כבר עם יציאתו של אלבומה הראשון היא הפכה לכוכבת על, עם למעלה ממליארד! צפיות ביוטיוב, מעל 12 מיליון עותקים שנמכרו מאלבומיה, ומעל 15 מיליון שירים שנמכרו דרך הרשת. עיתון הניו יורק טיימס דירג אותה ברשימת 100 האנשים המשפיעים בעולם.
    סרטון חביב ביוטיוב מסביר איך הפכה גאגא לדמותג מצליח.

    בעולם העסקים הקטנים, מותגים רבים בנויים למעשה על האיש שייצר אותם. בדרך כלל מדובר על נותני שירותים, למשל מעצבי שיער, מעצבי אופנה, מאמנים, תזונאים וכו׳. כדאי תמיד לחשוב בגדול כשאתם ממתגים את העסק שלכם על בסיס דמותכם. גם אתם יכולים להיות דמותג אם רק תמתגו את עצמכם בצורה שונה וייחודית, תבחרו בערכים המייצגים את המותג שלכם ותשמרו על עקביות בכל מה שקשור להופעת המותג.
     

רוצים לשאול שאלה או להתייעץ, כתבו לנו ונשמח לענות
מטעמי בטיחות, יש להזין קוד אימות מטה:
שלח